Znalazłaś się w sytuacji, kiedy potrzebujesz zlecić kilka usług zewnętrznym osobom. To wspaniale! To znaczy, że Twoja firma się rozwija. Wiesz już, czego potrzebujesz i szukasz osób, które sprostają Twoim oczekiwaniom. Zanim jednak przystąpicie do współpracy, będziesz musiała się przygotować. Dzięki temu wdrożenie wykonawcy w Twój biznes przebiegnie sprawnie i w miłej atmosferze.
CO PRZYGOTOWAĆ, ZLECAJĄC:
1. Projekt strony internetowej
2. Projekt sklepu internetowego
3. Przygotowanie newslettera
Domena i hosting:
Jeśli masz już domenę i hosting, przygotuj hasła dostępu do nich (login oraz hasło)
Jeśli nie posiadasz domeny ani hostingu – wraz z podpisaniem umowy otrzymasz ode mnie instrukcję, w jaki sposób je kupić. Możesz również zlecić mi to zadanie.
WordPress:
Jeśli masz zainstalowany WordPress – dostęp do strony jako Administrator (tutaj znajdziesz instrukcję jak to zrobić)
Jeśli nie masz zainstalowanego WordPressa – nic nie musisz przygotowywać
Pozostałe:
Termin, do którego chcesz, by strona powstała i zgłoś się do webdesignera odpowiednio wcześniej
Cel strony – ustal jaki ma być, by strona przynosiła mierzalny efekt
Wypunktuj sobie zakładki, które chcesz mieć na stronie
Poszukaj i zapisz inspiracje stron (oraz elementy, które Ci się nie podobają)
Identyfikację wizualną (logo, kolory, fonty, elementy graficzne)
Zdjęcia oraz grafiki, które chcesz wykorzystać na stronie
Teksty. Najlepiej już w chwili kiedy rozglądasz się za osobą do zaprojektowania strony, zacząć je pisać. Jeśli ich pisanie sprawia Ci trudność, możesz zlecić ich przygotowanie doświadoczonemu copywriterowi. (Chcesz pobrać listę polecanych przeze mnie copy? Zerknij TUTAJ).
Nazwę witryny oraz krótkie hasło dla swojej strony ( u mnie to: Nazwa: LadyAssistant – strony WordPress, grafika, MailerLite; Slogan: Projekty dla kobiet, które chcą opowiedzieć swoją historię). Nazwę i slogan można zmienić!
Określ, czy produkty będą produktami fizycznymi czy online, a może usługami
Termin, kiedy ma być uruchomiony sklep
Wypunktuj kategorie produktów
Teksty na stronę (na stronę głowną oraz do przykładowego produktu)
Identyfikację wizualną (logo, kolory, elementy graficzne)
Grafiki oraz zdjęcia, które chcesz umieścić na stronie
Jeśli faktury mają być wystawiane automatycznie: przygotuj informacje o programie do faktur (jeśli korzystasz)
Jeśli potrzebujesz automatyzacji, generującej etykiety – wybierz firmę kurierską
Dane swoje lub swojej firmy oraz numer konta
Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne – informację o strefach wysyłki (czyli gdzie będziesz, a gdzie nie wysyłać)
Jeśli chcesz korzystać z płatności Przelewy 24, tpay, dotpay, PayU – wybierz dostawcę usług i podpisz umowę
Jeśli masz już stronę na wordpress:
Dostęp do kokpitu WordPress jako Administrator (tutaj znajdziesz instrukcję jak to zrobić)
Jeśli nie masz strony lub nie jest ona na wordpress:
Login oraz hasło do domeny i hostingu (jeśli masz. Jeśli nie – pomogę Ci w tym)
Nazwę witryny oraz krótkie hasło dla swojej strony. Nazwę i slogan można zmienić!
Termin, kiedy chcesz wypuścić newsletter
Identyfikację wizualną (logo, kolory, elementy graficzne)
Grafiki oraz zdjęcia, jeśli chcesz jakieś umieścić w newsletterze (np. jako nagłówek)
Nazwę swojej marki
Adres email na który newsletter ma być zarejestrowany
Jeśli posiadasz stronę www – adres witryny. Jeśli nie – krótki opis firmy. Możesz dodać linki do mediów społecznościowych.
Informację: jak zebrałaś lub planujesz zebrać subskrybentów
Informację: jakie treści planujesz wysyłać do swoich subskrybentów
Tekst 3 maili: maila dziękującego za zapis plus dwa dodatkowe maile do zapoznania subskrybentów z Twoją marką
Prezent za zapisanie się na Twój newsletter – jeśli juz go masz
Tak przygotowana możesz rozpoczynać współpracę. Na pewno pojawią się też dodatkowe punkty, bo każdy usługodawca ma swój styl pracy. Ale będzie on miło zaskoczony, że może zacząć wcześniej i dostarczyć Ci usługę szybciej. Powodzenia!
0 komentarzy