Twoja strona jest jak DOM. Twój dom, do którego będziesz zapraszać innych użytkowników, który będziesz mogła urządzić sobie po swojemu, w którym tuż obok półki z książkami będziesz mogła postawić wymarzony fotel.
Żeby jednak ten dom postawić, a następnie urządzić musisz zainwestować w działkę, czyli miejsce, gdzie możesz przywieźć i położyć wszystkie rzeczy, potrzebne do budowy i aranżacji Twoich czterech kątów.
I to jest właśnie hosting.
Domena natomiast jest Twoim adresem, który podajesz, by ktoś mógł Cię odwiedzić. Składa się z trzech elementów:
- protokołu (http:// lub https://)
- nazwy domeny (w moim przypadku to ladyassistant)
- rozszerzenia (na przykład .pl, .com, .eu)
Przykład domeny
Na co zwrócić uwagę, wybierając domenę?
czy Ci się PODOBA
to ważne, bo będziesz się nią posługiwać, kiedy ktoś zapyta Cię o link do strony, wpisywać ją na wizytówce i wklejać na media społecznościowe;
czy jest DOSTĘPNA
możesz to sprawdzieć u jakiegokolwiek dostawcy domen. Jak to zrobić? Wystarczy, że odszukasz pasek z lupką i wpiszesz nazwę strony z preferowanym rozszerzeniem (.pl, .com, .eu, itd.), a dowiesz się, czy będziesz mogła zbudować stronę pod danym adresem;⠀⠀
czy nazwa jest DOSTĘPNA w mediach społecznościowych
wpisz na facebooku, instagramie, twitterze i innych social mediach wybraną nazwę i zobacz, czy jest wolna, a jeśli tak – zarezerwuj ją;
czy dobrze się KOJARZY
nie chcesz chyba strony, która ma negatywne konotacje lub w innym języku oznacza coś niestosownego;⠀
jak wygląda w WYSZUKIWARCE
po prostu wpisz nazwę strony, którą wybrałaś i zobacz, co pokaże się na pierwszych stronach wyszukiwania. Zdarza się, że jest na przykład popularna piosenka o tym tytule, więc trudno będzie Ci wypozycjonować swoją stronę;⠀⠀⠀⠀⠀
rozważ imię i nazwisko jako domenę
jeśli budujesz markę osobistą jest to najlepsza opcja. Od razu Twoja firma „otrzymuje” twarz i osobowość.
WEŹ POD UWAGĘ
Jeśli masz możliwość, NIE WYBIERAJ podobnej nazwy do tej, która już istnieje – można oczywiście dodać podłogę (_), pauzę (–) czy kropkę (.) w nazwie, ale czy chcesz, by Twoi potencjalni klienci mieli problem z trafieniem na Twoją stronę albo przez przypadek znaleźli się u konkurencji?
Masz już swoją domenę? Czym się kierowałaś przy wyborze nazwy swojej strony czy konta na Instagramie? U mnie odbyła się wielka burza mózgów i z tydzień się głowiłam nad nazwą. Na szczęście mam ten etap już za sobą ;).
0 komentarzy