Znalazłaś osobę, która będzie dbać o Twoją stronę internetową, robić aktualizacje i dodawać produkty do sklepu. Potrzebuje jednak dostępu do Twojej strony, a nie chcesz dzielic się swoim hasłem. W WordPress nie musisz się nim dzielic – wystarczy, że dodasz konto nowego użytkownika i nadasz mu rolę. Jak to zrobić?
Zaloguj się na swoją stronę (wejdź na stronę: Twoja-domena.pl/wp-admin, wpisz login oraz hasło i naciśnij „Zaloguj”)
Odszukaj na pasku kokpitu hasło „Użytkownicy”, a po rozwinięcu naciśnij „Dodaj nowego”
Uzupełnij pola na stronie:
Nazwa użytkownika – wpisz nazwę, dzięki której łatwo zidentyfikujesz osobę, której udostępniasz klucz do swojej strony.
E-mail – podaj email osoby, której dajesz dostęp. Na ten email otrzyma ona powiadomienie o nowej roli na Twojej stronie.
Imię, Nazwisko – to pola opcjonalne. Również możesz uzupełnić danymi, które pozwolą Ci na identyfikację użytkownika.
Witryna internetowa – opcjonalne. Możesz pozostawić to pole puste lub dodać adres www, należący do nowego użytkownika.
Język – najlepiej zostawić domyślny. Jeśli jednak Twoja witryna jest w języku angielskim, a nowy użytkownik ni posługuje sie dobrze tym językiem, możesz mu o ułatwić właśnie przez zmianę na język polski.
Hasło – utwórz silne hasło. Jest ono głównym zabezpieczeniem, by nikt niepowołany nie dostał się na Twoją stronę.
Wyślij powiadomienie użytkownikowi – warto zaznaczyć tę opcję, by nowy użytkownik otrzymał informację o utworzeniu dla niego konta.
Rola – nie wiesz jaką nadać rolę? Zobacz dalszą część wpisu ⬇️
Jaką rolę nadać nowemu użytkownikowi?
Subskrybent – to zwykły odwiedzający, który posiada login i hasło do panelu administracyjnego. Po zalogowaniu może zarządzać tylko danymi swojego profilu.
Klient – jeśli masz na swojej stronie sklep i pozwalasz użytkownikom tworzyć konta podczas zakupu, ta rola będzie im automatycznie nadawana. Klient może zmienić swoje dane, sprawdzić ostatnie zakupy i faktury.
Współtwórca – to użytkownik, który może dodawać wpisy, ale nie może ich publikować. Ma rónież możliwość edycji i kasowania swoich wpisów, ale tylko zanim będą opublikowane.
Autor – może dodawać, publikować, edytować i usuwać własne wpisy. Ma możliwość dodania multimediów do swoich wpisów (np. grafik).
Redaktor – może robić wszystko, co jest związane z treścią strony: publikować wpisy własne i innych, edytować je, usuwać, zarządza kategoriami, tagami, komentarzami. Może również dodawać i publikować podstrony.
Kierownik sklepu – jeśli masz na swojej stronie utworzony sklep, możesz nadać również tę rolę. Kierownik może dodawać do Twojej strony produkty i wszystko, co jest z nimi związane (opisy, ceny, stan magazynowy).
Administrator – ta rola pozwala robić na stronie wszystko: zarządzać treściami (jak redaktor), zajmować się sprawami technicznymi, czyli wykonywać aktualizacje, dodawać i usuwać wtyczki, zarządzać użytkownikami, sklepem czy wprowadzać zmiany w ustawieniach strony.
Jak zmienić rolę użytkownika?
Masz już osobę która pomaga Ci prowadzić stronę? Chcesz zmniejszyć lub zwiększyć jej zakres prac? W każdej chwili możesz zmienić rolę danego użytkownika.
› Wejdź w Kokpit a następnie odszukaj na pasku Użytkownicy > Wszyscy użytkownicy.
› Zobaczysz listę użytkowników dodanych na swojej stronie z przypisanymi im różnymi rolami (jeśli na Twojej stronie jest wielu użytkowników – użyj wyszukiwarki).
› Kliknij na nazwę danego użytkownika, a zostaniesz przeniesiona do jego profilu.
› W panelu znajdziesz pole „Rola” i obok rozwijany pasek. Właśnie tutaj zmienisz rolę istniejącego już użytkownika.
» PAMIĘTAJ, by po wszystkim zapisać zmiany. W tym celu zjedź na sam dół, gdzie znajdziesz przycisk „Zaktualizuj konto użytkownika”. Kliknij przycisk i gotowe!
Tworząc użytkowników, zwracaj uwagę na wybór właściwej roli i silnego hasła. Pozwala to uniknąć zagrożeń bezpieczeństwa. Stworzenie nowego użytkownika może być też doskonałym sposobem na „dorobienie dodatkowego klucza” do naszego wirtualnego domu, by w razie zgubienia hasła, móc odzyskać stronę.
0 komentarzy