Jak przygotować się do współpracy z webdesignerem?

WordPress, Współpraca

Chcesz mieć stronę internetową, ale nie wiesz od czego zacząć? Szukasz po omacku osób, które projektują strony, ale okazuje się, że to wymaga więcej Twojej pracy niż myślałaś? Webdesigner cały czas prosi Cię o dostarczenie kolejnych materiałów, a praca nad stroną się przedłuża? Zobacz, jak przygotować się do współpracy!

0. Znajdź osobę z którą rezonujesz

Wydaje mi się to najważniejszym punktem w całym artykule. Dlaczego? Nietrudno znaleźć specjalistę, który przygotuje dla Ciebie stronę. Trudniej jednak znaleźć osobę, która trafi w Twój gust i zrozumie wizję strony, którą zbudowałaś w swojej duszy. A może też sama coś podpowie? W końcu to ona jest ekspertem i wie nie tylko jakie są trendy, ale sprawi, że Twoja witryna będzie dopracowana też od strony technicznej. Dlatego poświęć temu etapowi trochę czasu. Współpraca z webdesignerem powinna być przyjemnością dla Was obojga.

1. Przemyśl, jaki ma być cel Twojej strony

Chcesz sprzedawać? A może dzielić się swoją opowieścią na blogu? Czy jednak zaprezentować światu siebie lub swoją ofertę? Zastanów się, na co chcesz zwrócić uwagę odwiedzajacego Twoją stronę. Najważniejszy cel będzie zaprezentowany w kluczowym miejscu Twojej strony, ale możesz mieć też mniejsze cele umieszczone na landingach/ podstronach. Może to zapis do newslettera? Albo zakup konkretnego produktu?

Twoje zadanie

Wypisz wszystkie cele Twojej strony i pogrupuj je na ważne i mniej ważne. Z grupy ważnych wyodrębnij jeden główny cel i zastanów się jak możesz go przedstawić i opisać na stronie. Czy może być połączony z innymi celami?

2. Zastanów się dla kogo ma być Twoja strona

W internecie jest coraz większa świadomość tego, że specjalizacja jest bardzo ważna. Że nie można być dla wszystkich, że jest się tylko dla wybranej grupy. Dopasowanie tekstów i wyglądu strony do Twoich odbiorców sprawi, że trafiasz ze swoją historią do osób, które jej potrzebują. Czy masz wziąć pod uwagę swój gust? Oczywiście! O wiele milej pracuje się na stronie, która Tobie się również podoba.

Twoje zadanie

Wyobraź sobie idealnego odbiorcę: kim jest, co lubi robić, czym się interesuje, jaki jest jego ulubiony kolor, jakie ma hobby… O czym ma być i jak ma wyglądać Twoja strona, żeby na nią wrócił?

3. Co Ci się podoba, a co nie

Jestem przekonana, że widziałaś już wiele stron. Każda z nich jest inna, chociaż mogą mieć wspólne elementy. Pomyśl, co Ci się na nich podobało, a co nie? Może cytat na tle zdjęcia? A może tło, które przesuwa się, kiedy scrollujesz stronę? Może efekt po najechaniu myszką? Albo jakiś dodatek graficzny? Czy któryś z tych elementów chciałabyś mieć na swojej stronie? 

Twoje zadanie

Stwórz dwa pliki: z inspiracjami do Twojej strony oraz z rzeczami, których na pewno na niej nie chcesz. Zapisuj tam linki do tych stron z opisem. Po jakimś czasie możesz przejrzeć notatki i sprawdzić, czy coś się nie zmieniło.

4. Przygotuj teksty

Można zbudować stronę wypełnioną przykładowym tekstem i zmienić je z czasem, ale to nie będzie ten efekt. Najlepiej już w chwili kiedy rozglądasz się za osobą do zaprojektowania strony, zacząć pisać teksty. Jeśli ich pisanie sprawia Ci trudność, możesz zlecić ich przygotowanie doświadoczonemu copywriterowi. (Chcesz pobrać listę polecanych przeze mnie copy? Zerknij TUTAJ).
Dlaczego teksty są takie ważne? Bo to między innymi dzięki nim widoczność Twojej strony w wyszukiwarce poprawi się i na Twoją stronę trafi więcej odbirców. Poza tym gotowe teksty ułatwią projektowanie strony i pozwolą jeszcze lepiej pokazać jej cel.

Twoje zadanie

Wypisz podstrony, które chcesz mieć na swojej stronie. Napisz wstępny plan tekstów, uwzględniając cel strony, a następnie powoli rozwijaj każdy punkt. Mój ogólny plan tekstów możesz zobaczyć tutaj > KLIK.

5. Przygotuj grafiki i zdjęcia

Nic tak nie urozmaica strony jak zdjęcia i grafiki. Nie musi ich być dużo, ale gdzieniegdzie mogą się pojawić. Najważniejszą grafiką, której potrzebujesz jest logo. Na początek wystarczy prosta nazwa Twojej firmy w odpowiednim formacie. Jeśli tworzysz markę osobistą przyda się również Twoje zdjęcie – daj się poznać! Grafiki do strony utworzysz w Canvie (możesz też mi je zlecić), a zdjęcia znajdziesz w jednym z darmowych banków zdjęć.

Twoje zadanie

Utwórz folder ze swoimi zdjęciami i przygotowanymi grafikami, które chciałabyś użyć na stronie internetowej. W folderze umieść również dokument, gdzie będziesz wklejać linki do zdjęć z banków darmowych zdjęć, które przykuły Twoje oko.

Powyższe zadania przygotują Cię do współpracy z webdesignerem. Wykonanie ich przybliży Cię do stworzenia Twojej strony internetowej i skróci czas oczekiwania na nią. Jeśli czujesz, że potrzebujesz lepszego przygotowania, już wkrótce pojawi się tutaj możliwość pobrania bezpłatnego ebooka. Bądź czujna! 😉

Mogą Ci się spodobać

0 komentarzy

Cześć! Jestem Mariola.
Miło mi gościć Cię w moim zakątku internetu. Miejsca, które tworzę, działają z misją i to chcę pokazać w projektach. Twoja wymarzona strona, dopasowane grafiki i współgrający z nimi newsletter mogą tworzyć całość, przyciągającą klientów. Sprawdź więcej

Pin It on Pinterest